Sjekkliste for studentevaluering av emner
Vedtatt av Studieutvalget 07.06.2018
Sjekklisten skal benyttes som grunnlag for dialogbasert evaluering mellom emneansvarlig og studenttillitsvalgt og som utgangspunkt for spørsmål til digital spørreundersøkelse.
- Faglig innhold og læringsutbytte
- Sammenheng mellom læringsutbytte, undervisnings-/arbeidsformer og vurderingsformer
- Nivå/vanskelighetsgrad (spesielt i emner med deltakelse fra ulike studentgrupper)
- Oppdatert og relevant læringsutbytte
- Pensum (omfang, nivå, relevant og oppdatert, dekker læringsutbytte)
- Forslag til endringer
- Undervisnings- og arbeidsformer
- Kvalitet og omfang på undervisning
- Kvalitet og omfang på tilbakemeldinger underveis
- Kvalitet og omfang på faglig veiledning
- Bruk av digitale verktøy
- Forslag til endringer
- Læringsmiljø
- Sosialt og faglig miljø studentene imellom
- Miljø mellom studenter og faglærere
- Forslag til endringer
- Arbeidsomfang og egeninnsats
- Studentenes rolle i læringsprosessen
- Studentenes fremmøte og forberedelse til organisert undervisning
- Omfang tidsbruk
- Forslag til endringer
- Informasjon og administrativ støtte
- Informasjon om emnet (undervisnings-/semesterplan, pensum m.v.)
- Tilgang til pensumlitteratur/støttelitteratur
- Tilgang til IT-ressurser og annen administrativ støtte
- Forslag til endringer
- Annet
Spørreskjema – digital studieprogramevaluering
Faglig innhold og læringsutbytte
- Arbeids- og undervisningsformer bidrar til oppnåelse av læringsutbytte
- Pensum dekker godt kravene til læringsutbytte
Veldig uenig
Uenig
Hverken eller
Enig
Veldig enig
Ikke relevant
Undervisning og veiledning
- Jeg er fornøyd med kvaliteten på undervisningen
- Jeg er fornøyd med omfang tilbakemelding og veiledning fra faglærer(e)
- Jeg er fornøyd med variasjonen i undervisnings- og arbeidsformer
- Jeg er fornøyd med bruk av digitale verktøy i undervisningen
Veldig uenig
Uenig
Hverken eller
Enig
Veldig enig
Ikke relevant
Læringsmiljø
- Jeg er fornøyd med faglig relasjon mellom student og faglærer(e)
- Jeg er fornøyd med det faglige miljø blant studentene
- Jeg samarbeider godt med andre studenter (i gruppen/kollokvier)
- Jeg er fornøyd med det sosiale miljø blant studentene
Veldig uenig
Uenig
Hverken eller
Enig
Veldig enig
Ikke relevant
Arbeidsomfang og egeninnsats
- Jeg møter godt forberedt til undervisningen
- Jeg opplever at studieinnsatsen min er høy
- Jeg er motivert for studieinnsats i emnet
Veldig uenig
Uenig
Hverken eller
Enig
Veldig enig
Ikke relevant
Anslå gjennomsnittlig tidsbruk per uke i emnet:
- Mindre enn 3 timer
- 3 – 5 timer
- 5 – 9 timer
- 10 – 14 timer
- 15 – 19 timer
- 20 – 29 timer
- Mer enn 30 timer
Annet
- Nevn inntill tre forhold ved emnet som er positivt (marker som mindre viktig, viktig eller svært viktig)
Nevn inntil tre forhold ved emnet som bør forbedres (marker som mindre viktig, viktig eller svært viktig)
Questionnaire – digital course evaluation
Academic content and learning outcomes
- Work and teaching methods contribute to achieving learning outcomes
- The syllabus covers requirements for learning outcomes
Strongly disagree
Disagree
Neutral
Agree
Strongly agree
Not relevant
Teaching and supervision
- I am satisfied with the quality of the teaching
- I am satisfied with the scope of feedback and supervision from the course teacher
- I am satisfied with the variation in teaching and work methods
- I am satisfied with the use of digital tools in the teaching
Strongly disagree
Disagree
Neutral
Agree
Strongly agree
Not relevant
Learning environment
- I am satisfied with the academic relations between student and teacher(s)
- I am satisfied with the academic environment among the students
- I cooperate well with other students (in the group/study group)
- I am satisfied with the social environment among the students
Strongly disagree
Disagree
Neutral
Agree
Strongly agree
Not relevant
Workload and individual efforts
- I am well prepared for the teaching sessions
- I see my own study efforts as strong
- I am motivated to study on this course
Strongly disagree
Disagree
Neutral
Agree
Strongly agree
Not relevant
Estimated number of hours per week for this course:
- Less than 3 hours
- 3 – 5 hours
- 5 – 9 hours
- 10 – 14 hours
- 15 – 19 hours
- 20 – 29 hours
- More than 30 hours
Other
- State up to three aspects of the course that are positive (mark as Less important, Important or Very important)
- State up to three aspects of the course that should be improved (mark as Less important, Important or Very important)